سامانههای نوبتدهی مدرن به کسبوکارها اجازه میدهند، بدون در نظر گرفتن محصول یا خدمتی که ارائه میدهند نوبت مراجعه بعدی را به صورت اینترنتی یا حضوری در اختیار کاربران خود قرار دهند.
سامانه نوبتدهی و رزرواسیون الفی لایو
امروزه با توجه حجم بالای مراجعات سازمانی، روزانه تعداد زیادی از افراد منتظر رسیدن نوبت خود و دریافت خدمات میباشند وگاهی ممکن است چندین ساعت منتظر دریافت نوبت بمانند. زمان انتظار طولاني، موجب عدم ارائه خدمات مطلوب، اتلاف وقت مراجعهکنندگان و عدم رضايت آنان خواهدشد.بنابراين رضايت مشتری از زمان انتظار نقش بسزايي در فرايند تضمين و مديريت كيفيت نوبتدهی تحت شبکه ايفا ميكند.
سامانهی نوبتدهی مدرن به کسبوکارها اجازه میدهد، بدون در نظر گرفتن محصول یا خدمتی که ارائه میدهند نوبت مراجعه بعدی را به صورت اینترنتی یا حضوری در اختیار کاربران خود قرار دهند.
با استفاده از نوبتدهی تحت شبکه می توان به راحتی خدمات دریافت نوبت، پرداخت هزینه و تنظیم زمان مورد نیاز را تعیین نمود.
نحوه کار سامانهی نوبتدهی تحت شبکه
۱. مشتری به هنگام ورود با انتخاب نوع خدمات مورد نیاز و با زدن کلید مربوطه نوبت خود را از دستگاه چاپ بلیط درخواست میکند.
۲. سیستم کنترل مرکزی بلافاصله پس از پردازشهای لازم بلیط مناسب را که شامل نوع صف، نوبت، مدت زمان تقریبی انتظار، تعداد افراد موجود در صف و احیاناً اطلاعات دیگری است صادر میکند.
۳. کاربران با صفحه کلیدی که در اختیار دارند، آمادگی پذیرش نفر بعدی را به سیستم اعلام میکنند.
۴. کنترل مرکزی بلافاصله پس از پردازشهای لازم شماره نوبت مشتری را به طرق زیر اعلام میکند:
- شماره روی نمایشگر بالای باجه درج شده.
- فراخوانی نوبت (شماره… به باجه…) اعلام می شود.
- در نمایشگر اصلی شماره نوبت و شماره باجهای که مشتری میبایست مراجعه کند نمایش داده میشود.
۵. مشتری به باجه مربوطه مراجعه کرده و سرویس خود را دریافت میکند. پس از اتمام سرویس در باجه مربوطه، بسته به نوع کار ممکن است کار مشتری تمام شده یا به جهت سرویسهای بعدی به باجه دیگر منتقل و روند از بند ۴ تکرار میشود.
محدودیتهای سیستم قدیم نوبتدهی:
- پرهزینه بودن سیستمهای نسل گذشته نسبت به نسل جدید
به دلیل نیاز به به سخت افزارهای مختلف و کابل کشی، هزینههای بیشتری به سازمان تحمیل میشود.
- تعداد باجههای محدود
در سامانههای نوبتدهی نسل قبل تعداد باجهها ثابت بوده و قابل تغییر یا ویرایش نیست. برای مثال نمیتوان یک باجهی خاص را در یک روز خاص غیر فعال نمود.
- عدم هماهنگی و تطابق سیستمها در مراکز بزرگ
در سازمانهای بزرگ لازم است که چندین گیت نوبتدهی قرار داده شود و سامانههای نسل قبل در ایجاد ارتباط با یکدیگر ناتوان میباشند.
- احتیاج به کابلکشی و احداث زیرساخت جدید
نسل جدید سیستمهای نوبتدهی تحت شبکه الفی لایو
نسل جدید سیستمهای نوبتدهی تحت شبکه برای ارتباط بین اجزای مختلف دستگاه از بستر شبکه استفاده میکنند که از مزایای اینگونه سیستمها میتوان به سهولت در مدیریت باجهها، گزارشگیری از عملکرد باجهها، راهاندازی سریعتر و هزینهی نگهداری پایین اشاره نمود.
ویژگیهای اصلی یک سامانه نوبتدهی تحت شبکه
وجود یک سیستم مناسب مدیریت صف، در هر کسب کار باعث بهبود روند انجام کار و ارائه بهتر خدمات به مشتریان میشود. امروزه این موضوع تنها یک مزیت نبوده، بلکه استفاده از سیستم های نوبتدهی از واجبات مراکز خدماتی میباشند.
اولین شاخصهی مهم در سیستمهای رزرواسیون و نوبتدهی، جامعیت و چندکاره بودن آنهاست.
سامانههای نوبتدهی باید ویژگیها و جزئیات مورد نیاز کاربران را به طور کامل فراهم کنند. مشتریان بدون نیاز به مراجعه به چند سامانه و سایت باید هر امکاناتی را که برای گرفتن نوبت لازم است در اختیار داشته باشند.
دومین شاخصهی مهم یک سیستم نوبتدهی مناسب، امکان تغییر یا ویرایش با توجه به نیازهای سازمان و مراجعین میباشد.
در بسیاری از مواقع مشتریان بدلیل مشکلات احتمالی نیاز دارند تا نوبت خود را به روز دیگری نزدیک نوبت فعلی خود منتقل نمایند یا کنسلی آنرا اعلام نمایند. سیستم نوبتدهی می بایست هم برای مشتری و هم برای سازمان این امکان را فراهم نماید که بتوانند زمان نوبت خود را تغییر دهند.
در برخی مواقع اتفاق می افتد که کاربر بدلیل کار اضطراری یا هر دلیل دیگری نیاز دارد تا نوبتهای یک روز یا یک بازه را کنسل و یا به تاریخ دیگری منتقل نماید. سامانه نوبتگیری باید این امکان را داشته باشد که نوبتهای یک روز را به سادگی به روز دیگری منتقل نماید و اطلاع رسانی به مشتری نیز بصورت اتوماتیک انجام شود. از مزایای آن کاهش زمانهای مرده و مانع شدن از برقراری تماس تک تک به مشتریان جهت اطلاع دادن به آنها و تعویض نوبت آنها است.
سامانه نوبتدهی تحت شبکه الفی لایو می تواند نیاز بانک، بیمارستان و یا هر مرکز دیگری را به سیستمی یک پارچه جهت مدیریت نوبتدهی از طریق قابلیت های زیر برآورده نماید:
قابلیتهای سامانه نوبتدهی و رزرواسیون الفی لایو
قابلیت نوبتدهی توسط سیستمها و کیوسکهای لمسی و غیرلمسی
امکان رزرو اینترنتی نوبت
قابلیت نظرسنجی عملکرد باجهها توسط مراجعین
قابلیت ارسال پیامک هنگام دریافت، نزدیک شدن، فراخوان و یا کنسل شدن نوبت
عدم محدودیت در تعداد باجهها با امکان فعال و یا غیرفعال نمودن
مدیریت، گزارشگیری و مانیتورینگ متمرکز و از راه دور سیستم نوبتدهی
امکان گزارشگیری و مشاهده آمار نوبت های صادر شده و سرعت پاسخگویی باجهها
امکان ایجاد زمانبندی رزرو نوبت بر اساس ساعتکاری، روزکاری و ظرفیت پاسخگویی
اعلام صوتی هوشمند با قابلیت خواندن نام باجه، نام نوبتگیرنده، نام مسئول باجه و …
قابلیت چاپ بارکد و توضیحات اختصاصی هر باجه برروی برگهی نوبت
امکان مدیریت سامانه و صدور، فراخوان و اعلام نوبت از طریق مرورگرهای وب
امکان دریافت اطلاعات مورد نیاز جهت صدور نوبت مانند: کد ملی، شماره همراه و …
قابلیت انتقال نوبت به صف های دیگر (پاس دادن نوبت)
امکان به تاخیر انداختن نوبت در صورت عدم مراجعه کاربر
ایجاد لینک فراخوانی برای هر باجه به صورت مجزا
قابلیت درج زمان تقریبی انتظار و تعداد افراد در صف در برگه یا پیامک نوبت
امکان راهاندازی سامانه با استفاده از تجهیزات، کلاینتها و بستر شبکه موجود
طراحی کاملا سفارشی با قابلیت درج لوگو، نمایش ویدیو و …
پشتیبانی کامل از زبان فارسی و انگلیسی
جهت مشاوره در خصوص سامانه الفی لایو می توانید با شماره 02188561939 تماس حاصل نمایید.