تفاوت نمایشگر صنعتی با نمایشگر خانگی چیست؟‌

بین نمایشگرهای تجاری و خانگی وجه مشترکی وجود دارد و آن ظاهر آنهاست. به همین دلیل است که بسیاری از افراد و  شرکت‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که به جای نمایشگرهایی که برای استفاده تجاری در نظر گرفته شده اند، از نمایشگرهای خانگی استفاده می‌کنند. البته این یک انتخاب قابل درک است، زیرا نمایشگرهای تجاری اغلب به میزان قابل توجهی گرانتر از تلویزیون‌های مصرفی هستند، همچنین نمایشگرهای مصرفی در فروشگاه‌های بزرگ همه جا در دسترس هستند، بنابراین وقتی برای نمایشگری اتفاقی بیفتد، کافی است یکی دیگر را تهیه کنید.اما در نظر داشته باشید که نمایشگرهای خانگی برای کاربردهای تجاری مجهز نیستند و اگر در نقش تجاری قرار بگیرند مستحق جایگزینی دائمی خواهند بود.در ادامه به تفاوت نمایشگر صنعتی با نمایشگر خانگی می‌پردازیم.

تفاوت نمایشگر صنعتی با نمایشگر خانگی چیست؟‌

کیفیت ساخت
تفاوت نمایشگر صنعتی با نمایشگر خانگی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، نوع ساخت نمایشگر صنعتی با نمایشگر خانگی هست. تلویزیون‌های خانگی به گونه ای طراحی شده اند که چهار تا شش ساعت در روز کار کنند، در حالی که نمایشگرهای تجاری حداقل برای تحمل 12 ساعت کار در روز ساخته شده اند. بسیاری از آنها برای عملیات 24 ساعته طراحی شده  و کیفیت ساخت و ساز برای رسیدن به آن سطح از عملکرد مورد انتظار ضروری است.

تلویزیون‌های مصرفی با محفظه پلاستیکی و بدون فن خنک کننده ساخته شده اند. به این ترتیب، اگر شبانه روز روشن بمانند، به سرعت دچار آسیب حرارتی می‌شوند که می تواند به سرعت عملکرد نمایشگر را به خطر بیندازد. همچنین، نمایشگر خانگی به دلیل ارزان‌ بودن برای خانه مناسب است، اما در یک منطقه تجاری پرترافیک، ممکن است از طریق خرابکاری یا تماس غیرعمدی آسیب فیزیکی را متحمل شود. نمایشگرهای تجاری معمولاً در فلز بادوام قرار می گیرند و مدار آنها با سینک های حرارتی و فن های داخلی محافظت می گردد. به همین دلیل، گرمای بیش از حد برای نمایشگرهای تجاری مشکلی به وجود نمی‌آورد.

بنابراین تفاوت اول نمایشگرها از نظر طول عمر بسیار قابل توجه است. یک نمایشگر خانگی ممکن است نهایتا تا دو سال عملکرد تجاری را ارائه دهد در حالی که یک صفحه نمایش تجاری پنج سال یا بیشتر در همان تنظیمات زمان می‌دهد.

گارانتی
کیوسک الفی با نمایشگر صنعتی

تولیدکنندگان نمایشگرهای خانگی و تجاری باتوجه به قابلیت‌ها و نوع کاربری آن‌ها به مشتریان خود ضمانت ارائه می‌کنند. نمایشگر خانگی با یک ضمانت چند ساله در نظر گرفته می‌شود که اغلب شامل نگهداری و تعویض در محل می باشد و چنین ضمانت هایی اغلب قابل تمدید هستند. با این حال، به طور کلی ضمانت نمایشگر خانگی بسیار محدود می‌باشد. بنابراین اغلب گارانتی به حداقل 90 روز گارانتی بدون نسخه تغییر می‌کند، بنابراین تعمیر و تعویض مداوم از سازنده انتظار می رود. در بسیاری از موارد، در صورت استفاده تجاری از صفحه نمایش، گارانتی به طور کلی لغو می شود ولی در نمایشگر های صنعتی از آنجایی که بیشتر صفحه نمایش های صنعتی برای دوام ساخته شده اند، تولید کنندگان اغلب برنامه ضمانت چند ساله قوی تری ارائه می دهند و ضمانت‌های آن‌ها اغلب بالای پنج سال می‌باشد و نیاز به تعویض زودهنگام ندارند.

کیفیت عملکرد

یکی دیگر از تفاوت نمایشگر صنعتی با نمایشگر خانگی نحوه عملکرد آن‌ها می‌باشد این امر به ویژه در محیط‌های خطرناک محیط کار که مدیران تأسیسات باید استانداردهای OSHA را در مورد علائم هشدار رعایت کنند، مرتبط است.نمایشگرهای خانگی برای محیط خانه و مسکونی ساخته می‌شوند، جایی که نور محیطی در مقایسه با نور شدید موجود در کارخانه ها و انبارها بسیار کمتر است، با نور پس‌زمینه کمتر و مقیاس خاکستری محدود، تلویزیون‌های مسکونی در مناطق با نور روشن کمتر دیده می‌شوند. با این حال، نمایشگرهای تجاری برای حداکثر دید در مناطقی با نور شدید محیط ساخته شده‌اند، بنابراین می‌توانند به طور موثری جایگزین تابلوهای سنتی در مناطق تجاری و صنعتی شوند.

محافظت از تصویر در برابر سوختگی
کیوسک با نمایشگر صنعتی الفی

 

هنگامی که یک تصویر واحد برای مدت طولانی ارائه می شود، می‌تواند منجر به “سوختن” یا مشکلات در پخش تصاویر شود و به همین دلیل است که نمایشگرهای خانگی برای محافظت از تصویر طولانی مدت طراحی نشده اند، در حالی که نمایشگرهای تجاری این چنین هستند، بنابراین می توانند یک طرح را برای مدت طولانی بدون آسیب رساندن به خود صفحه نمایش نگه دارند.

گزینه‌های نصب

مشتریان نمایشگرهای خانگی به دنبال این نیستند که چگونه تلویزیون خود را در یک فضا چیدمان کنند. اکثر صاحبان خانه‌ تلویزیون خود را به صورت افقی روی دیوار نصب می‌کنند یا روی پایه قرار می‌دهند، زیرا تنها هدف، سهولت تماشا است.با این حال، در دنیای تجاری، صاحبان مشاغل باید در نظر داشته باشند که نمایشگرها دقیقاً در کجا نصب می‌شوند، روی چه موادی قرار می‌گیرند و چه کاری می‌توان برای بهبود زیبایی نمایشگر انجام داد. به همین دلیل، نمایشگرهای تجاری با اتصالات نصب مطابق با VESA ساخته می شوند که برای استفاده در بسیاری از گزینه های نصب صنعتی در نظر گرفته شده است. همچنین، نمایشگرهای تجاری را می توان به صورت عمودی، بدون از دست دادن کیفیت عملکرد یا دوام صفحه نمایش، قرار داد تا گزینه‌های جالبی برای چیدمان نمایشگر ارائه دهد. پیکربندی‌های عمودی همچنین می‌توانند به کسب‌وکارها در صرفه‌جویی در فضا کمک کنند و نمایشگرهای بیشتری را در یک منطقه کوچک‌تر قرار دهند.

با توجه به بررسی های صورت گرفته که در مورد تفاوت‌های بین نمایشگرها  گفته شد شما میتوانید محصول مناسب را باتوجه به شرایط خود خریداری نمایید.

شرکت دانش‌بنیان فناوری و مهندسی سها سایا صنعت با توجه به استاندارد‌های روز سامانه‌های سازمانی و علی الخصوص نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزارهای مربوطه پیشرو در  ارايه‌ی خدمات بدیع در این حوزه می‌باشد. کیوسک‌های لمسی الفی با هدف قرار دادن تمامی نیازهای سازمانی و متمرکز نمودن آنها در یک پنل واحد و سخت افزارهای با کیفیت گام مهمی در راستای سهولت ارائه‌ی خدمات سازمانی به ارباب رجوع  برداشته است.به جهت سهولت کاربران نمایشگرهای صنعتی به کار برده  شده در کیوسک‌های لمسی الفی نمایشگرهای صنعتی ال جی با قابلیت روشن ماندن ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته با ضمانت هستند.

اگر برای انتخاب نمایشگر و کیوسک لمسی برای کسب‌وکارتان به کمک بیشتری نیاز دارید می‌توانید از مشاورین ما در این زمینه کمک بگیرید.

جهت مشاوره در خصوص سامانه الفی لایو می توانید با شماره 02188561939 تماس حاصل نمایید.

Rate this post