کیوسک لمسی سازمانی و میز خدمت الکترونیک به میز یا استندهای تعاملی و غیرتعاملی اطلاق میشود که در سازمانها و نهادها به منظور مرتفع کردن نیاز ارباب رجوع به اطلاعات سازمانی و مراحل اداری موجود در سازمان نصب میگردند. هر سازمان بسته به نیاز، امکانات، خدمات و تسهیلات ارایه شده به مراجعین احتیاج به سختافزار و نرمافزار متفاوتی برای ارایه خدمات به مراجعهکنندگان دارد. بر اساس ابلاغیه معاونت توسعه مدیریت و سرمایهی انسانی در خصوص تشکیل میز خدمت، از ویژگیهای بارز میز خدمت میتوان موارد زیر را مطرح نمود.
میز یا استند خدمت عهده دار وظایف مشروح زیر می باشد:
- ارائه اطلاعات و راهنماییهای لازم به مراجعین در ارتباط با امور مربوط
- دریافت مدارک و درخواستهای مراجعین
- انجام امور و درخواستهای متقاضیان در صورت امکان، در غیر این صورت اعلام تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارائه خدمت نهایی به مراجعین
- دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعین
- هدایت مراجعین به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری، پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام کننده ذیربط
- ضوابط، مقررات، گردش کار و زمان انجام هر یک از وظایف مرتبط با ارباب رجوع باید به نحو مقتضی در معرض دید و در اختیار مراجعین قرار گیرد.
در این راستا شرکت سایا اقدام به معرفی نسل جدید کیوسک لمسی سازمانی و میز خدمت الکترونیک به نام کیوسکهای سازمانی اِلفی نموده است که علاوه بر داشتن امکانات بالقوهی سازمانی (در حوزهی سختافزار و نرمافزار) در جهت پوشاندن تمامی موارد مطرح شده در وظایف میز خدمت، از امکانات و راهحلهای نوینی در امر ارایهی خدمات به مراجعین و ارباب رجوع برخوردار است. کیوسک لمسی سازمانی و میز خدمت الکترونیک اِلفی در دو طرح کلی میز و استند با قابلیتافزودن ماژولهای سختافزاری و نرمافزاری مورد نیاز، ابزار اطلاعرسانی قدرتمندی است که توانایی مجتمعسازی و ارایهی تمامی خدمات سازمان را به مناسبترین شیوه به ارباب رجوع و کارمندان دارا میباشند.
در نرمافزار طراحی شده که ویژهی کیوسک لمسی سازمانی و میز خدمت الکترونیک میباشد، تلاش گردیده است که نیازهای سازمانهای دولتی و ادارات در ارائه خدمات اتوماسیون به مراجعهکنندگان و همچنین راهنمایی و هدایت آنها در سازمانها به صورت کامل پاسخ داده شود. طراحی برنامه بهگونهای است که پس از روشن شدن خودکار کیوسک در زمانهای تعیین شده، کیوسک وارد محیط برنامه شده و به هیچ عنوان امکان خروج از برنامه و یا خاموش شدن کیوسک از طریق کاربر وجود ندارد. همچنین محیط برنامه برای مخاطب ساده و جذاب بوده و کاربر به راحتی میتواند خدمات مورد نیاز خود را از طریق کیوسک دریافت نماید.
بخشی از آیتمهای برنامه سازمانی:
• معرفی سازمان، تاریخچه، حوزه ریاست و کارمندان
• نمایش محتوی چندرسانهای سازمان در قالبهای عکس، ویدیو و پاناروما
• نماش ویدیو در صفحه اول با قابلیت آسان بروزرسانی و تغییر محتوی نمایش ویدیویی
• تقویم درون سازمانی، به همراه نمایش جلسات و نشستها
• جدول زمانبندی و ساعات برنامهها
• گالری تصویری و ویدیویی سالنهای همایش و جلسات
• نمایش مجلات درون سازمانی با قابلیت دریافت از طریق فلش درایو و یا ایمیل
• قابلیت نمایش و دریافت سالنامهها، بولتنها و پمفلتهای سازمانی
• نمایش مراحل اداری و روندهای درون سازمانی به صورت تعاملی
• قابلیت ارسال مراحل و دستورالعملها به مخاطب به صورت پیامکوتاه و ایمیل
• دریافت فایل از طریق پورت USB و یا لینکهای مربوطه توسطه کدهای QR
• تغییر نوع موسیقی پسزمینه بر اساس ایام مناسبتی
• قابلیت تعریف صفحات اختصاصی برای واحدهای مختلف
• قابلیت ایجاد منوها و صفحات اختصاصی از صفحات وب و وبسرویسها
• قابلیت پخش اعلانات صوتی و مجهز به برنامه زمانبندی پخش
• قابلیت پخش موسیقی و اذان
• قابلیت طراحی چندزبانه بدون محدودیت در تعداد زبان
• معرفی و دریافت اپهای اندرویدی و آیاواس سازمان از طریق کیوسک
• طرح نظرسنجی برای ارزیابی خدمات ارایه شده، دریافت پیشنهادات، انتقادات و ارتباط مستقیم با مدیران
• قابلیت تکمیل فرمهای سازمانی و ارسال درخواست ها مستقیما از روی کیوسک
• نمایش صفحات اول روزنامههای روز ایران و جهان
مشاهدهی فیلم نمونه برنامهی کیوسک لمسی سازمانی و میز خدمت الکترونیک از قسمت نمونه کارها